Een fout in een eAttest kon tot nog toe niet worden teruggedraaid. Daarin komt nu verandering, zo
meldt ons dr. Herwig Van Pottelbergh (kennisdomein ICT, Domus Medica).
In juni kaartte dr. Van Pottelbergh nog in onze nieuwsbrief en krant aan dat een verkeerd eAttest
niet kon worden aangepast, ondanks herhaaldelijk aandringen van de artsen. Dat is aan het
veranderen.
De mogelijkheid bestaat nu om een verkeerd eAttest te vervangen. Men gaat daarvoor naar de
facturatielijst en klikt het verkeerde attest aan. Op dat ogenblik opent zich een formulier om het
attest te schrappen. Men krijgt dan bericht van het NIC dat het eAttest geschrapt is. Vervolgens kan
men een nieuw attest aanmaken.
Het correctiemanoeuvre moet wel de dag zelf plaatsvinden, het liefst binnen de 4 uur. Dat mag geen
bezwaar heten, aangezien een fout doorgaans onmiddellijk wordt opgemerkt.
Het correctiesysteem werkt al bij minstens één pakket, verzekert ons dr. Van Pottelbergh. De andere
pakketten zullen in de komende weken volgen.
Handiger nog zou zijn dat men het eAttest onmiddellijk vanuit het EMD kan vervangen, zonder
tussenkomst van een formulier. Die optie zou beschikbaar komen begin 2019.
Laatste reacties
Luc TRIEST
24 juli 2018verlenging van b attest via e nog altijd problematisch en zelf onmogelijk wanneer eindelijk eens een oplossing voor dit geklungel
dr triest l