Het nieuwe voedingsmodel van het Vlaams Instituut Gezond Leven richt zich rechtstreeks tot de consument en wil ook het grote publiek bewust maken van het belang van variatie voor een evenwichtige voeding.Waar voorheen de Actieve Voedingsdriekhoek opgesteld was voor gezondheidsprofessionals, richt het nieuwe model zich nu rechtstreeks tot de consument. Het vertrekt vanuit de consumptie realiteit en maakt de consument met eenvoudige boodschappen en sprekende visualisatie duidelijk hoe onze Vlaamse voedingsgewoontes moeten evolueren om gezond en duurzaam te eten.
De nieuwe voedingsdriehoek benadrukt dat een gezond voedingspatroon gebaseerd is op voldoende variatie.Melkproducten, en nu ook uitdrukkelijk yoghurt, krijgen een duidelijke plaats in het lichtgroene gedeelte van de driehoek, een mooie erkenning door het Vlaams Instituut Gezond Leven dat deze producten een belangrijke bijdrage leveren tot een gezond, evenwichtig en duurzaam voedingspatroon.
Danone ondersteunt deze gedachte en is tevreden dat de plaats van melkproducten - en nu ook yoghurt - daarin wordt erkend.